Harcom a kilókkal

2016. szeptember 04. 02:32 - Nagy Judit Áfonya

1. nap: a kezdetek

A tisztesség azt kívánja, hogy aprólékosan dokumentáljam, mit eszem. Bizonyára elő fog fordulni, hogy nem lesz épp lehetőségem lefotózni az aktuális ételt, de a becsületesség és a nyomon követhetőség miatt akkor is illik beszámolnom róla. 

dscf4911.JPG

Lévén az első nap, nem várok gyors és azonnali csodát. De előkészületeket azért tehetek, így hát gyorsan felsorolom, mi történt ma: 
- reggeli: három szál virsli, majonézzel, csemege uborkával, magvas-rozsos kenyérrel (két és fél szeletelt szelet)
- ebéd: kimaradt, mert a reggeli volt igen későn. (Azaz gyakorlatilag a reggeli maradt ki.) 
- vacsora: franciasaláta, egy sült felső csirkecomb



Mindezekhez megittam egy bögre kávét, sűrített tejjel és sztíviával. Na jó, bevallom, hogy tettem rá tejszínhabot is (ami ugye cukrozott, ezáltal kerülendő.) 

Van még egy adalék: az egyik kollégám nagy híve lett a minden napi algakapszula-fogyasztásnak. Én ugyan nem láttam, mert még nem dolgoztam itt (a vasútnál), amikor ő igen kövér volt, de azt egyöntetűen mindenki állítja, hogy rendkívül lefogyott. Kaptam az alkalmon, és egyszer kifaggattam erről, ő pedig készségesen mesélt az élményeiről. 

A lényeg Gyula szerint: 
- más, táplálkozásuk szerint felvilágosultnak tekinthető országokban (pl. Japán) nagyon sok algát, alga alapú vagy algát is tartalmazó ételt fogyasztanak, ezért nemcsak ellenállóbb a szervezetük, de tovább is élnek az emberek. (Ezzel nem tudok vitatkozni, Japánban a legmagasabb a 100 évet megélt állampolgárok száma a világon.) 
- a magyar étrenddel az a baj, hogy sok zsíros ételt tartalmaz (pörkölt és társai), és nagyon kevés halat. (Halászlé???) 
- sokkal több halat kellene ennünk, és egyáltalán nem lenne szabad tejet inni. (???) 
- sokkal több zöldséget kell enni, és különbséget kell tenni a lassú és gyors felszívódású szénhidrátok között. (Ez nekem is rémlett, valahol már olvastam róla. El ne felejtsek alaposabban utána nézni!)

Ez ugyan nem a reklám helye, de elmondom, hogy bizony engem "kilóra megvett" az érvelése, és sok ezer forintért beszereztem én is egy doboz algát. Ebből vettem be a mai nap két kapszulát.
Mivel mások a kurkumára esküsznek, biztos ami ziher alapon a sült csirke egyik felét jól beszórtam kurkumával. Szerencsére bejön az ízvilága.

És most következzenek a bizonyítékok mindarról, amit tegnap megettem:

 dscf4912.JPG

Reggeli-ebéd: Virsli majonézzel, csemege uborkával és rozsos-magvas kenyérrel

 

dscf4924.JPG

Vacsora: francia saláta kurkumás-rozmaringos sült csirke felsőcombbal

Utólag még megjegyezném, hogy igen, én is hallottam már a nagy népi bölcsességet, miszerint este 6 óra után már ne együnk semmit. Tekintve, hogy nem éppen szokványos munkarendben dolgozom, ez nálam egyszerűen betarthatatlan. Mivel bizonyára előkerül még a téma, most mondom, hogy "kalauznéni" vagyok, így sűrűn előfordul, hogy este 6-kor én még bőven dolgozom, vagy épp csak megkezdtem a munkát. Reggel 6-7, vagy akár 10-ig is pedig koplaljon a fene! Ám ez újabb gond elé állítja a célkitűzésem: mit egyek a munkaközi szünetben, és hogy érjem el, hogy az hűtés nélkül is tartósítva legyen? A következő feladatom alaposan körbejárni ezt a kérdést.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lefogyok50kilot.blog.hu/api/trackback/id/tr8611674109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Harcom a kilókkal
süti beállítások módosítása